مشاوره آنلاین کودک

 مشاوره آنلاین کودک

فرزند شما ممکن است با مشکلاتی نظیر اختلالات یادگیری، ضعف در برقراری ارتباط و ناتوانی در تنظیم هیجانات مواجه باشد. برای همه این موارد، میتوانید از روانشناس آنلاین کودک و نوجوان کمک بگیرید و به او اعتماد کنید. آنها همچنین می توانند ارزیابی های لازم را برای استعداد یابی کودک و نوجوان به صورت مجازی انجام دهند. در واقع، مشاوره کودک آنلاین به فرزندان شما این امکان را می دهد که بدون ترک خانه و از طریق تلفن همراه، به راحتی از روان درمانی بهره ببرند.

مشاوره کودک آنلاین

مشاوره کودک آنلاین

تحقیقات نشان می دهد که مشاوره کودک حضوری بر مجازی برتری ندارد و حتی مشاوره آنلاین برای کودکانی که درگیر اضطراب هستند بهتر عمل می کند. قبل از اقدام برای تراپی مجازی، بهتر است از نحوه عملکرد و همچنین معایب و مزایای آن اطلاعات کافی را کسب کنید.

برگزاری جلسات مشاوره آنلاین

در بیشتر موارد، جلسات درمانی از طریق کامپیوتر، تبلت و موبایل برگزار می شود. بسته به سن، نیازها و ترجیحات فرزندتان، بهتر است که به کودک اجازه دهید تا با درمانگر خود به روشی که دوست دارد، ارتباط برقرار کند. همچنین متخصص روان درمانگر یا مشاور ممکن است نظر شما را در مورد علائم یا مشکلاتی که فرزندتان تجربه می کند، بپرسد. آنها با شما در مورد هر گونه سابقه خانوادگی مشکلات روانی نیز صحبت خواهند کرد.

پس از ارزیابی اولیه، درمانگر در مورد پروتکل های درمانی، قوانین و محرمانه بودن تراپی با شما صحبت می کند و به هر سوالی که دارید پاسخ خواهد داد.

مزایای مراجعه به روان درمانگر آنلاین کودک و نوجوان

از آنجایی که درمان آنلاین به راحتی در خانه انجام می شود، محرمانه و امن به نظر می رسد. این مسئله باعث می شود که کودکان و نوجوانان آسان تر در مورد موضوعات صحبت کنند و بتوانند به درمانگر خود اعتماد کنند.
مشاوره روانشناسی آنلاین با چت یا ویدئو کال، برای کودکان خوشایند است، زیرا با دوستان خود نیز اینگونه ارتباط برقرار می کنند. بچه های امروزی از ابتدا با استفاده از فناوری و تکنولوژی بزرگ شده‌اند، بنابراین صحبت کردن به صورت مجازی می‌تواند برای آنها آشنا به نظر برسد.

همچنین کودکانی که در شهرستان یا روستا زندگی می کنند، می توانند به راحتی با روانشناس کودک و نوجوان در اصفهان و تهران به صورت آنلاین ارتباط داشته باشند، زیرا بهترین روان درمانگر ها در کلینیک های معروف شهرهای بزرگ فعالیت می کنند. در تراپی مجازی بچه ها می توانند برای خود فضای امنی تدارک ببینند و به عروسک، تنقلات یا حیوان خانگی خود دسترسی داشته باشند. همچنین، برای والدینی که برنامه کاری فشرده دارند، استفاده از این روش آسان تر از مراجعه به صورت حضوری است، زیرا نیازی به رفت و آمد نیست.

شما می توانید برای تشخیص، درمان یا استعداد یابی فرزندتان از دکتر آناهیتا کوچکی، روانپزشک و متخصص روانشناس کودکان در اصفهان، وقت مشاوره بگیرید. همچنین در صورتی که در فرایند تربیت فرزند خود به مشکل برخورده اید، می توانید از دکتر کوچکی، به صورت آنلاین یا حضوری، کمک بگیرید.

روان درمانی مجازی برای چه کسانی مناسب نیست؟

برای برخی از کودکان، درمان آنلاین انتخاب درستی نیست و ممکن است که آنها از مشاوره خانواده یا روان درمانی حضوری، بهره بیشتری ببرند. کودکان مبتلا به بیش فعالی و کم توجهی، در یک جا نشستن برای مدت طولانی مشکل دارند، به خصوص اگر سن آنها پایین باشد. به همین دلیل تراپی حضوری برای آنها بهتر عمل می کند، زیرا درمانگر می تواند برای حفظ تمرکز آنها از تکنیک های خاصی استفاده کند.

روان درمانی مجازی

روان درمانی مجازی

درک رفتارهای غیرکلامی در مشاوره آنلاین، مانند حالات چهره، زبان بدن و تغییرات لحن بیمار برای مشاور کمی سخت و چالش برانگیز است. اگر کودک در ابراز هیجانات خود مشکل دارد، تراپی حضوری برای او بهتر عمل خواهد کرد، زیرا به روانشناس این امکان را می دهد که فرزند شما را به طرز دقیقی بررسی کند. کند بودن سرعت اینترنت و مشکلات نرم افزاری موبایل، تبلت یا کامپیوتر نیز می تواند در درمان اختلال ایجاد کند. قبل از شروع تراپی، این موارد را مد نظر قرار دهید.

آیا فرزند شما نیاز به روانشناس کودک دارد؟

زمانی که صحبت از مراجعه به روانشناس کودک به میان می آید، اکثر والدین بسیار مردد هستند. این مسئله نیز به علت دیدگاه منسوخ شده و سنتی به روان درمانگر است. مردم فکر می کنند که فقط زمانی که کسی مبتلا به بیماری روانی باشد یا اتفاق دردناکی را تجربه کرده باشد، باید به مشاور مراجعه کند. در حالی که چنین تصوری اشتباه است. داشتن افکار و دیدگاه های سنتی باعث می‌شود که والدین نتوانند فرزند خود را نزد روانشناس ببرند، زیرا این کار برای آنها مانند اعتراف به ظلم کردن به کودک خودشان است.
اما حقیقت امر این است که اغلب کودکان می توانند از صحبت کردن با یک مشاور بهره زیادی ببرند. نه به این معنا که دچار مشکل هستند یا از اختلالات روانی رنج می برند. در واقع، مراجعه به درمانگر فرصتی عالی برای فرزند شما است، زیرا حرف هایی را به مشاور می گویند که نمی توانند در مورد آنها با شما صحبت کنند.

روانشناس کودک و نوجوان آنلاین

روانشناس کودک و نوجوان آنلاین

روانشناس کودک و نوجوان، به حرف های فرزندتان گوش می کند، او را راهنمایی می کند و قضاوتی نخواهد کرد. در نهایت نیز راهکار مناسب و درستی در اختیار کودک قرار می دهد.

رزرو مشاوره آنلاین روانشناس کودک برای اختلال بیش فعالی

علائم اختلال بیش فعالی و کم توجهی در کودکان و نوجوانان به راحتی قابل تشخیص است و معمولا قبل از شش سالگی پدیدار می شود. خردسالان این سمپتوم ها را در دو موقعیت یا بیشتر، مانند خانه و مدرسه، تجربه می کند. کودکان ممکن است علائم بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری را به صورت همزمان داشته باشند یا فقط به یکی از این بیماری ها مبتلا باشند.

علائم و سمپتوم های بی توجهی (مشکل در تمرکز و تمرکز)

  • دامنه توجه آنها محدود بوده و حواسشان به راحتی پرت می شود.
  • به علت بی دقتی در تکالیف مدرسه دچار اشتباه می شوند.
  • فراموشکار بودن و گم کردن وسایل
  • در انجام کارهایی که خسته کننده یا وقت گیر هستند، ناتوان می باشند.
  • قادر به پیروی از دستورالعمل ها نیستند.
  • دائما فعالیت های خود را ناتمام می گذارند و به سراغ کار دیگری می روند.
  • در انجام وظایف خود مشکل دارند.

علائم بیش فعالی و تکانشگری

  • ناتوانی در نشستن برای مدت طولانی در محیط آرام یا ساکت
  • مدام در حال بی قراری هستند.
  • عدم توانایی برای تمرکز روی کارها
  • فعالیت جسمانی بیش از حد دارند.
  • پر حرف هستند.
  • نمی توانند منتظر نوبت خود بمانند.
  • بدون فکر عمل می کنند.
  • صحبت دیگران را قطع می کنند.
  • به شدت بی احتیاط هستند.

این علائم می تواند مشکلات و آسیب های زیادی مانند عدم موفقیت در تحصیل، تعامل اجتماعی ضعیف با سایر کودکان و بزرگسالان و عدم توانایی برای داشتن نظم و انضباط در زندگی کودک ایجاد کند.

آیا داروهای روانپزشکی برای سلامتی کودک ضرر داره؟

این سوال ممکنه ذهن خیلی از والدین رو
به خودش درگیر کرده باشه که
آیا داروهای روانپزشکی برای سلامتی کودک مضره یا نه ⁉️
جواب این سوال و باید و نباید های این موضوع رو در پادکست بالا گوش بدید????

چه بیماری هایی با اختلال بیش فعالی و کم توجهی همراه هستند؟

برخی از کودکان ممکن است علائم دیگر بیماری ها را در کنار اختلال بیش فعالی و کم توجهی داشته باشند. این اختلالات شامل موارد زیر است:

  • اختلال اضطراب: این بیماری باعث می شود که کودک شما در بیشتر مواقع نگران و عصبی باشد. همچنین ممکن است علائم جسمانی مانند تپش قلب سریع، تعریق و سرگیجه را تجربه کند.
  • نافرمانی مقابله‌ای: این اختلال به صورت ابراز رفتارهای منفی و مخرب، به‌ویژه نسبت به شخصیت های مقتدر در زندگی کودک، مانند والدین و معلمان دیده می شود.
  • اختلال سلوک: در این بیماری، کودک تمایل به رفتارهای ضد اجتماعی، مانند دزدی، دعوا، خرابکاری و آسیب رساندن به افراد یا حیوانات دارد.
  • مشکلات خواب: سخت به خواب رفتن در شب و داشتن الگوهای خواب نامنظم
  • اختلال طیف اوتیسم: این بیماری بر تعاملات اجتماعی کودک، ارتباطات، علایق و رفتارهای او تاثیرات منفی می گذارد.
  • دیسپراکسی: به ناهماهنگی حرکتی اشاره دارد.
  • صرع: اختلالی که مغز را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث حملات یا تشنج های مکرر می شود.
  • سندرم تورت: بیماری در سیستم عصبی که با تیک های غیر ارادی همراه است.
  • اختلالات یادگیری نظیر نارساخوانی

علل و پاتولوژی اختلال ADHD

علت دقیق اختلال کم توجهی و بیش فعالی به طور کامل شناخته نشده است. با این وجود، چند عامل در ابتلای فرد به این بیماری دخیل هستند. این عوامل شامل موارد زیر است:

ژنتیک: معمولا، بستگان نزدیک این افراد به اختلالات روانشناختی نظیر بیش فعالی، کم توجهی یا اختلال شخصیت ضداجتماعی مبتلا هستند.
عملکرد و ساختار مغز: تحقیقات متعدد، تفاوت هایی را در مغز افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی و کم توجهی با افراد بدون این بیماری ثابت کرده است. به عنوان مثال، مطالعات مربوط به اسکن مغز نشان داده است که بخش های خاصی از مغز ممکن است در افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی و کم توجهی کوچکتر باشد، در حالی که نواحی دیگر ممکن است بزرگتر باشند. تحقیقات دیگر نشان داده اند که افراد مبتلا به این اختلال ممکن است در سطح انتقال دهنده های عصبی در مغز دچار عدم تعادل باشند.

بیش فعالی در کودکان

بیش فعالی در کودکان

همچنین، افراد دارای شرایط خاص، بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال بیش فعالی و کم توجهی هستند. این شرایط عبارتند از:
کسانی که نارس (قبل از هفته سی و هفت بارداری) یا با وزن کم متولد شده اند.
افراد مبتلا به صرع
کودکانی که قبل یا پس از تولد دچار آسیب مغزی شده اند.

درمان اختلال بیش فعالی و کم توجهی در کودکان و بزرگسالان

درمان این اختلال، می تواند علائم فرد را تسکین دهد و مشکلات آنها را در زندگی روزمره بسیار کمتر کند. اختلال بیش فعالی و کم توجهی را می توان با استفاده از دارو، مشاوره آنلاین یا حضوری درمان کرد، اما ترکیبی از هر دو روش، بهترین راه است. این روش ها نیز توسط متخصص اطفال یا روانپزشک انجام می شوند.
پنج نوع داروی دارای مجوزی که برای درمان اختلال بیش فعالی و کم توجهی موجود است، شامل موارد زیر می باشند:

  • متیل فنیدات
  • لیسدگزامفتامین
  • دگزامفتامین
  • اتوموکستین
  • گوانفاسین

این داروها درمانی دائمی برای اختلال بیش فعالی و کم توجهی نیستند، اما باعث می شوند که فرد بهتر تمرکز کند، کمتر تکانشگری کند، احساس آرامش داشته باشد و مهارت های جدید را به راحتی یاد بگیرد.

سخن آخر

مدیریت و تنظیم هیجانات برای کودکان سخت تر از بزرگسالان است. صحبت با یک مشاور سلامت روان نه تنها آنها را برای مقابله با مشکلات در آینده آماده می کند، بلکه به فرزندان شما کمک می کند تا احساسات خود را بهتر درک کنند و اعتماد به نفسشان را افزایش دهند.

سوالات متداول

اختلال بیش فعالی و کم توجهی در چه سنی در کودک قابل تشخیص است؟
علائم این بیماری، معمولا زیر دوازده سال تشخیص داده می شوند.
چگونه ADHD را در کودکان درمان کنیم؟
دارو و رفتار درمانی، بهترین روش برای کودکان 6 سال و بزرگتر محسوب می شود.

آیا ADHD در کودک قابل درمان است؟
این بیماری با دارو و مشاوره قابل درمان است.

 

????دکتر آناهیتا کوچکی ????
????بورد تخصصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
???? روانپزشک و روان‌درمانگر
????متخصص اعصاب و روان
????زوج درمانگر
????آدرس : اصفهان، خیابان توحید میانی، بعد از چهارراه مهرداد، نبش کوچه‌ی ۲۲ ساختمان یادبود، طبقه‌ی ۴.
☎️031-31310628
????09132107945

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدرخواست مشاوره