بهترین کتاب های زوج درمانی

 بهترین کتاب های زوج درمانی

بهترین کتاب های زوج درمانی

نام جان گاتمن برای اکثر خانواده درمانگران، تراپیست های زوجین و درمانجویان آشنا است. این شخص علاوه بر اینکه متد منحصر به فردی برای زوج درمانی بنیان گذاری کرده، کتاب های معروف زیادی نیز در این زمینه نوشته است. در ابتدای مقاله، شما را با زندگی شخصی او آشنا خواهیم کرد، سپس به معرفی و توضیح اکثر کتابهای این نویسنده محبوب می پردازیم.

جان گاتمن کیست؟

جان گاتمن در آوریل ۱۹۴۲ متولد شد. او روانشناس و استاد بازنشسته دانشگاه واشنگتن می باشد. گاتمن و همسرش جولی، در حوزه درمان زوج و خانواده بسیار معروف هستند. دلیل محبوبیت آنها نیز این است که می توانند طلاق و استمرار ازدواج را از طریق تحلیل رابطه زوجین، پیش بینی کنند.  جان و جولی شوارتز گاتمن، یک نهاد آموزشی برای درمانگران به نام موسسه گاتمن را تاسیس کردند. همچنین آنها نرم افزاری را طراحی کرده اند که به عنوان منبعی برای آموزش روش های بهبود رابطه به زوجین استفاده می شود. گاتمن در سال 2007 به عنوان یکی از ده درمانگر تاثیرگذار و برتر، در بیست و پنج سال اخیر، شناخته شده است.

کتاب نسخه ای برای عشق

این کتاب به شما می آموزد که چگونه در هفت روز صمیمیت، ارتباطی بهتر و شادی را به ازدواج خود هدیه دهید. نسخه ای برای عشق، پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز بوده است. در این اثر راه حل های ساده و در عین حال عمیقی برای متحول کردن رابطه شما ارائه می شود.

مروری بر کتاب نسخه ای برای عشق اثر جولی و جان گاتمن

چه چیزی باعث ماندگاری عشق می شود؟ چرا یک زوج برای همیشه و تا آخر عمرشان با هم می مانند؟ آیا یک دستورالعمل علمی برای تداوم و ماندگاری عشق وجود دارد؟

همانطور که پیشتر اشاره شد، دکتر جان و جولی شوارتز گاتمن از درمانگران پیشرو، در زمینه روابط عاطفی، در جهان هستند. آنها به مدت پنجاه سال است که در زمینه روابط زوجین تحقیق می کنند و تاکنون تحقیقات خود را در مورد بیش از سه هزار زوج جمع آوری کرده اند. در این مقالات تمامی مسائل، از زبان بدن افراد گرفته تا نحوه صحبت کردن آنها، بررسی شده است. هدف گاتمن، شناسایی رفتارها و شرایطی است که برای رابطه سازنده و سالم بوده و باعث ماندگاری عشق در روابط می شود.

در کتاب نسخه ای برای عشق، این دو دانشمند، زوجین را به اقداماتی در هفت روز برای نجات رابطه عاطفیشان دعوت کرده اند. این موارد شامل گام هایی ساده ولی عمیق است و هیچ گفتگوی چالش برانگیز و کار سختی را در بر نمی گیرد. نیازی نیست که در این هفت روز کارهای بزرگی انجام دهید یا چیز گران قیمتی برای همسر خود تهیه کنید. در واقع اساس کتاب نسخه ای برای عشق این است که چگونه اعمال کوچک و جزئی، منجر به تغییرات مثبت و بزرگ می شوند.

نسخه ای برای عشق
نسخه ای برای عشق

کتاب زوج درمانی: هشت قرار عاشقانه اثر جولی گاتمن

کلماتی که بر زبان جاری می شوند، همانطور که رابطه را عاشقانه می سازند، می توانند آن را تخریب کنند. لحظه ای به روزهای اولیه ازدواجتان بیاندیشید. در آن زمان سخنان عاشقانه شما و همسرتان بود که ازدواجتان را ماندگار می کرد. به چالش های اخیر رابطه خود نیز فکر کنید. اگر شما یا همسرتان اصول گفتگوی صحیح را می دانستید، این مشکلات به وجود می آمد؟  کتاب هشت قرار عاشقانه، به شما می آموزد که چگونه و چه نوع گفتگوهایی را با همسر خود برقرار کنید که برای تداوم ازدواجتان ضروری است.

در این اثر، به هشت گام که هر کدام شامل دستورالعمل و مکالمات مخصوص خود می باشد، اشاره شده است. این گفتگوها یک عمر تفاهم و تعهد را برای شما به ارمغان می آورند. گاتمن، در این اثر خود به افراد یاد می دهد که چگونه به گفتگو با شریک خود در زمینه هایی نظیر اعتماد کردن، مشکلات مالی و دیگر چالش های رابطه بپردازند.

کتاب زوج درمانی: هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

این کتاب یکی از پرفروش ترین های نیویورک تایمز بوده است. گاتمن در این اثر خود بر ​​رفتارها و مهارت هایی که زوجین را به یک رابطه موفق و طولانی مدت می رساند، پرداخته است. همچنین کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی، نقطه اوجی در نوشته های دکتر گاتمن محسوب می شود. راهکارهایی که در این کتاب بیان شده است، ساده بوده و در عین حال عمیق و سازنده است.

این اثر به زوجین راهبردهای جدید و شگفت انگیزی برای بهبود و تداوم رابطه عاطفی ارائه می کند. همچنین مملو از پرسشنامه ها و تمرین های مفید است. اثربخشی این تمرینات نیز در تحقیقات دکتر گاتمن به اثبات رسیده است.

هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

کتاب درمان و بهبود رابطه

کتاب درمان و بهبود رابطه در پنج مرحله به شما می آموزد که چگونه روابط آشفته خود را با همسر، پارتنر، اعضای خانواده، دوستان و حتی همکارانتان ترمیم کرده و بهبود دهید. Relationship Cure یا کتاب درمان و بهبود رابطه به افراد کمک می کند تا پتانسیل بالقوه روابط خود را بالفعل کرده و آن را به بالاترین کیفیت برسانند. این اثر راهکارهایی ساده و در عین حال متحول کننده را در پنج مرحله به شما می آموزد.

کتاب زوج درمانی: ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

جان گاتمن، روانشناس و زوج درمانگر، بیست سال از عمر خود را صرف مطالعه این موضوع کرده است که چه مسائلی باعث تداوم یا شکست در ازدواج خواهد شد. او تحقیقاتش را که شامل روش هایی برای تقویت و حفظ رابطه طولانی مدت است، در قالب کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند برای خوانندگان ارائه کرده است.
این کتاب، شما را از طریق تمرینات و خودآزمایی ها راهنمایی می کند و کمک می کند تا به مسائل زیر آگاهی پیدا کنید:

  1. نوع ازدواج شما چیست؟
  2. نقاط قوت و ضعف شما در رابطه عاطفی چه مواردی هستند؟
  3. چه اقداماتی را باید برای بهبود ازدواج یا رابطه عاطفی خود انجام دهید؟

ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

توسط این کتاب یاد خواهید گرفت که لزوما رابطه جنسی خوب ازدواج را بهبود نمی بخشد و موفقیت آن را تضمین نخواهد کرد. مشاجره های مکرر نیز منجر به طلاق نمی شوند. مشکلات مالی همیشه باعث ایجاد چالش در یک رابطه نخواهند شد. مسئله ای که باعث طلاق و جدایی میشود، نحوه گفتگو با یکدیگر است. برای مثال افرادی که در هنگام صحبت با همسرشان ترشرویی می کنند، منفعلانه یا پرخاشگرانه رفتار می کنند، به احتمال زیادی از یکدیگر جدا خواهند شد.

دکتر گاتمن در این اثر خود به شما می آموزد که چگونه به نگرش ها و رفتارهایی که ازدواجتان را محکوم به شکست می کنند، آگاهی پیدا کنید و آنها را تشخیص دهید. در این کتاب یاد می گیرید که چرا رفتارهایی نظیر تحقیر، انتقاد نادرست و تدافعی برخورد کردن رابطه عاطفی شما را نابود می کند. همچنین تمرینات عملی، آزمون ها، نکات و تکنیک هایی در این اثر وجود دارند که به شما کمک می کنند تا رابطه خود را ترمیم کنید. در نهایت، می‌توانید از الگوهای مخرب رفتاری که منجر به طلاق می‌شوند، اجتناب کنید.

کتاب زوج درمانی: بروز احساسات شهوانی

در کتاب بروز احساسات شهوانی یاد می گیرید که چگونه باید احساسات خود را بیان کنید، آنچه را که دوست دارید در رابطه جنسی اتفاق بیفتد با شریک زندگیتان در میان بگذارید و در مورد بدن خود دیدگاه مثبتی داشته باشید. شرایطی که برای بالا بردن کیفیت رابطه جنسی خود نیاز دارید با شرایط داشتن مکالمه ای عمیق در رابطه عاطفی تفاوتی نمی کند. به این معنا که شما باید در محیطی امن قرار داشته باشید تا احساسات خود را آشکارا و صادقانه بیان کنید، درست مانند برقراری یک مکالمه با کیفیت با همسرتان.

همچنین باید مهارت های شنیداری عالی داشته باشید و نیازهای طرف مقابل را مهم بدانید. در ادامه این مقاله برخی از راهکارهای بروز احساسات شهوانی را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. در ابتدا، زمانی را برای صحبت کردن در مورد رابطه جنسی تعیین کنید، سپس هر آنچه را که در رابطه جنسی با همسرتان می پسندید، ابراز کنید. برخی از مسائلی را که از آنها لذت می برید و شریک زندگی تان در انجام آنها ماهر است، بیان کنید، سپس به او بگویید که می خواهید خواسته ای را که ممکن است گفتن آن برای شما سخت باشد، ابراز کنید.

به شریک زندگی خود بگویید که در روند رابطه جنسی با او چه احساسی دارید. در ادامه به نوبت خیال پردازی ها و فانتزی های خود را با یکدیگر در میان بگذارید. توجه داشته باشید که رضایت داشتن طرف مقابل در انجام این فانتزی ها بسیار مهم است. اگر همسر شما نمی تواند یا نمی خواهد خواسته هایتان را انجام دهد، به او این حق را بدهید.

سخن آخر

تحقیقات نشان می‌دهند که هر چه زوج ها بیشتر در مورد مسائل جنسی صحبت کنند، رابطه جنسی رضایت بخش تری خواهند داشت. با این وجود، بسیاری از افراد نمی توانند با شریک زندگی خود در مورد نیازها و خواسته هایشان صحبت کنند زیرا این مکالمه برای آنها سخت، خجالت آور و چالش برانگیز است. همچنین، برخی از زوجین از ترس طرد شدن، شرمگین شدن و رد شدن خواسته هایشان، آنها را بیان نمی کنند.

سوالات متداول

آیا متد زوج درمانی گاتمن موثر است؟

یافته‌ها نشان می دهند که زوج درمانی گاتمن اثر بخش بوده و توسط آموزش مهارت های حل مسئله، روابط زناشویی را بهبود بخشیده است.

قانون طلایی گاتمن چیست؟

به گفته جان گاتمن، قانون تداوم روابط، اصل پنج به یک است. این بدان معناست که در مقابل هر احساس، رفتار یا تعامل منفی میان زوجین، باید پنج تعامل مثبت وجود داشته باشد.

موضوع کتاب هشت قرار عاشقانه گاتمن چیست؟

این کتاب شما را دعوت می کند تا با همسر خود در هشت گام راجب مسائلی نظیر اعتماد، تعارض، رابطه جنسی، پول، خانواده، فعالیت های لذت بخش، معنویت و رویاهای خود صحبت کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonدرخواست مشاوره